Unsere AGB & Datenschutzerklärung
Allgemeine Geschäftsbedingungen der Wanna & Schmidt Wärmeservice GmbH
I. Allgemeines
Maßgebliche Vertragsgrundlage für alle von uns (Auftragnehmer) übernommenen Aufträge sind die beigefügten Allgemeinen Vertragsbedingungen für die Ausführung von Bauleistungen, VOB Teil B, und die nachstehenden Geschäftsbedingungen; sie haben Vorrang vor abweichenden Bedingungen des Auftraggebers. Alle Vertragsabsprachen sollen aus Beweisgründen schriftlich erfolgen; 
dies gilt insbesondere bei Änderungen des Vertragsinhalts und bei Vereinbarung zusätzlicher Leistungen (B § 2 Nr. 5 und Nr. 6 VOB/B). Angebote sind für den Auftragnehmer nur 30 Kalendertage bindend.
II. Angebots- und Entwurfsunterlagen
Zeichnungen, Berechnungen, Nachprüfungen von Berechnungen, Kostenvoranschläge oder andere Unterlagen dürfen ohne unsere Zustimmung weder vervielfältigt noch dritten Personen zugänglich gemacht werden und sind bei Nichterstellung des Auftrags unverzüglich an uns zurückzugeben. Behördliche und sonstige Genehmigungen sind vom Auftraggeber zu beschaffen und dem Auftragnehmer rechtzeitig zur Verfügung zu stellen.
III. Preise
Für vom Auftraggeber angeordnete Über-, Nacht-, Sonn- und Feiertagsstunden sowie Arbeit unter erschwerten Bedingungen werden Zuschläge berechnet. Eine Mehrwertsteuererhöhung kann im nichtkaufmännischen Verkehr an den Auftraggeber weiterberechnet werden, wenn die Ware bzw. Leistung nach dem Ablauf von vier Monaten seit Vertragsabschluss geliefert oder erbracht wird.
IV. Zahlung
Alle Zahlungen sind aufs Äußerste zu beschleunigen und vom Auftraggeber, ohne jeden Abzug, an den Auftragnehmer zu leisten. Erfolgt eine Zahlung nicht fristgerecht oder werden Umstände bekannt, die Kreditwürdigkeit des Auftraggebers ernsthaft in Frage stellen oder wird ein Scheck nicht eingelöst, ist der Auftragnehmer berechtigt, die Arbeiten einzustellen und den Vertrag schriftlich zu kündigen
(§ 9 Nr. 2 VOB/B) nachdem er eine angemessene Frist zur Vertragserfüllung gesetzt hat nach ergebnislosem Ablauf dieser Nachfrist.
V. Lieferzeit und Montage
Sind Ausführungsfristen nicht vereinbart, so ist mit den Arbeiten unverzüglich nach Auftragsbestätigung, spätestens jedoch 12 Werktage nach Aufforderung durch den Auftraggeber zu beginnen, sofern der Auftraggeber die gemäß II. Ziffer 2, erforderlichen Unterlagen beigebracht hat, ein ungehinderter Montagebeginn an der Baustelle gewährleistet und eine eventuelle Sicherheit bzw. eine vereinbarte Anzahlung beim Auftragnehmer eingegangen ist.
VI. Eigentumsvorbehalte
Der Auftragnehmer behält sich das Eigentum und das Verfügungsrecht an den Liefergegenständen bis zum Eingang sämtlicher Zahlungen aus dem Vertrag vor. Soweit die Liefergegenstände wesentliche Bestandteile des Grundstücks geworden sind, verpflichtet sich der Auftraggeber, bei Nichteinhaltung der vereinbarten Zahlungstermine dem Auftragnehmer die Demontage der Gegenstände, die ohne wesentliche Beeinträchtigung des Baukörpers ausgebaut werden können, zu gestatten und ihm das Eigentum an diesen Gegenständen zurückzuübertragen. Die Demontage und sonstige Kosten gehen zu Lasten des Auftraggebers. Werden Liefergegenstände mit einem anderen fest verbunden, so überträgt der Auftraggeber, falls hierdurch Forderungen oder Miteigentum entstehen, seine Forderungen oder sein Miteigentumsrecht an dem neuen Gegenstand in Höhe der Forderung des Auftragnehmers an den Auftragnehmer.
VII. Abnahme und Gefahrenübergang
Der Auftragnehmer trägt die Gefahr bis zur Abnahme der Anlage. Wird die Anlage vor Abnahme durch höhere Gewalt oder andere unabwendbare, vom Auftragnehmer nicht zu vertretende Umstände beschädigt oder zerstört, so hat er Anspruch auf Bezahlung der bisher ausgeführten Arbeiten sowie der sonstigen entstandenen Kosten. Gerät der Auftraggeber mit der Abnahme in Verzug, so geht die Gefahr im Verzugszeitpunkt auf ihn über. Das Gleiche gilt, wenn die Montage aus Gründen, die der Auftraggeber zu vertreten hat, unterbrochen wird und wenn der Auftragnehmer die bis dahin erbrachten Leistungen einvernehmlich in die Obhut des Auftraggebers übergeben hat.
Die Anlage ist nach Fertigstellung der Leistung abzunehmen, auch wenn die endgültige Einregulierung noch nicht erfolgt ist. Dies gilt insbesondere nach erfolgter probeweiser Inbetriebsetzung und für den Fall der vorzeitigen Inbetriebnahme (Baustellenheizung).
VIII. Haftung
Die Gewährleistung für erbrachte Leistungen richtet sich nach § 13 der Allgemeinen Vertragsbedingungen für die Ausführung von Bauleistungen, VOB Teil B (VOB/B). Farbabweichungen geringeren Ausmaßes (z. B. herstellungsbedingt) und Farbabweichungen, die auf die Verwendung oder die Zusammenstellung unterschiedlicher Materialien zurückzuführen sind, gelten als vertragsgemäß.
IX. Gerichtsstand
Gerichtsstand ist der Ort der Bauausführung oder der Sitz der gewerblichen Niederlassung des Auftragnehmers, soweit entweder beide Vertragsparteien Kaufleute sind oder der Auftraggeber eine juristische Person des öffentlichen Rechts oder öffentlich rechtlichen Sondervermögens und der Auftragnehmer Kaufmann ist.
Stand Februar 2025
DATENSCHUTZERKLÄRUNG
    Last updated February 07, 2025  
 
 
 
  
 
    This Privacy Notice for Wanna & Schmidt Wärmeservice GmbH   
( 
 
 -    Visit our website at https://ws-waermeservice.de , or any website of ours that links to this Privacy Notice 
-    Engage with us in other related ways, including any sales, marketing, or events      
    Questions or concerns?  
 Reading this Privacy Notice will help you understand your privacy rights and choices. We are responsible for making decisions about how your personal information is processed. If you do not agree with our policies and practices, please do not use our Services. bstrempfl@t-online.de  
. 
 
 
 
 SUMMARY OF KEY POINTS
    This summary provides key points from our Privacy Notice, but you can find out more details about any of these topics by clicking the link following each key point or by using our  
 
  
 
     table of contents 
 
  
 
 
     below to find the section you are looking for. 
 
  
 
 
    What personal information do we process? 
 When you visit, use, or navigate our Services, we may process personal information depending on how you interact with us and the Services, the choices you make, and the products and features you use. Learn more about  
 
   personal information you disclose to us 
 
 
 . 
 
    Do we process any sensitive personal information?  
 Some of the information may be considered 
 
    Do we collect any information from third parties? 
  
 
    How do we process your information? 
 We process your information to provide, improve, and administer our Services, communicate with you, for security and fraud prevention, and to comply with law. We may also process your information for other purposes with your consent. We process your information only when we have a valid legal reason to do so. Learn more about  
 
   how we process your information 
 
 
 . 
 
    In what situations and with which 
 
    What are your rights? 
 Depending on where you are located geographically, the applicable privacy law may mean you have certain rights regarding your personal information. Learn more about  
 
   your privacy rights 
 
 
 . 
 
    How do you exercise your rights? 
 The easiest way to exercise your rights is by submitting a   
 
 
   data subject access request 
 
 
   
 
   Want to learn more about what we do with any information we collect?  
 
   Review the Privacy Notice in full 
 
 
  . 
 
 
 TABLE OF CONTENTS
1. WHAT INFORMATION DO WE COLLECT?
Personal information you disclose to us
In Short: We collect personal information that you provide to us.   We collect personal information that you voluntarily provide to us when you  
 
     Personal Information Provided by You. 
 The personal information that we collect depends on the context of your interactions with us and the Services, the choices you make, and the products and features you use. The personal information we collect may include the following:   
 
 -       names 
-       email addresses 
-       phone numbers 
-       mailing addresses 
   Sensitive Information. 
  
 
    All personal information that you provide to us must be true, complete, and accurate, and you must notify us of any changes to such personal information. 
 
 
 
 2. HOW DO WE PROCESS YOUR INFORMATION?
In Short: We process your information to provide, improve, and administer our Services, communicate with you, for security and fraud prevention, and to comply with law. We may also process your information for other purposes with your consent.    We process your personal information for a variety of reasons, depending on how you interact with our Services, including: 
    
  
    
  
    
  
     
 
  
     
 
  
    
  
    
  
     
  
 
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
 
     
 
  
    
 
  
    
 
  
    
 
  
 
 
 
     
 
       
 
  
     
 
  
    
 
  
 
     
 
  
 
     
 
  
      
 
 
    
 
  
 
 
 
         
 
      
  
 
     
 
  
     
 
  
     
 
  
     
 
  
          
 
 
 
 
 
 
 
 
          
 
 
 
 
 
 
 
 
         
 
 
 
 
 
         
 
 
 
         
 
 
 
    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
           
  
 
       
  
   
  
 
 
 
          
 
 
 
 
            
email us at bstrempfl@t-online.de or   
    
 
 
   contact us by post at: 
 
 
 
 
 
 
 
 
         Wanna & Schmidt Wärmeservice GmbH  
 
 
 
 
 
    Feldhauser Str. 180  
   Gladbeck  
   GERMANY  
 45966  
 Germany  
              
   
 
 
 
 
            
 
 
 
  
 
 
 
   
  
         
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
          have the right to request access to the personal information we collect from you, details about how we have processed it, correct inaccuracies, or delete your personal information. You may also have the right to   
  
 
    data subject access request 
 
 
 
   
  
 
 
 . 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
-    To save or protect an individual's vital interest. 
 We may process your information when necessary to save or protect an individual’s vital interest, such as to prevent harm. 
 
 
3. WHAT LEGAL BASES DO WE RELY ON TO PROCESS YOUR INFORMATION?
In Short: We only process your personal information when we believe it is necessary and we have a valid legal reason (i.e.  The General Data Protection Regulation (GDPR) and UK GDPR require us to explain the valid legal bases we rely on in order to process your personal information. As such, we may rely on the following legal bases to process your personal information: 
 
 
 -    Consent.  
 We may process your information if you have given us permission (i.e. , consent) to use your personal information for a specific purpose. You can withdraw your consent at any time. Learn more about withdrawing your consent . 
-    Legal Obligations. 
 We may process your information where we believe it is necessary for compliance with our legal obligations, such as to cooperate with a law enforcement body or regulatory agency, exercise or defend our legal rights, or disclose your information as evidence in litigation in which we are involved. 
 
-    Vital Interests. 
 We may process your information where we believe it is necessary to protect your vital interests or the vital interests of a third party, such as situations involving potential threats to the safety of any person. 
 
 
4. WHEN AND WITH WHOM DO WE SHARE YOUR PERSONAL INFORMATION?
In Short: We may share information in specific situations described in this section and/or with the following  We 
 
 - Business Transfers. We may share or transfer your information in connection with, or during negotiations of, any merger, sale of company assets, financing, or acquisition of all or a portion of our business to another company.
5. DO WE USE COOKIES AND OTHER TRACKING TECHNOLOGIES?
In Short: We may use cookies and other tracking technologies to collect and store your information.   We may use cookies and similar tracking technologies (like web beacons and pixels) to gather information when you interact with our Services. Some online tracking technologies help us maintain the security of our Services 
 
    We also permit third parties and service providers to use online tracking technologies on our Services for analytics and advertising, including to help manage and display advertisements, to tailor advertisements to your interests, or to send abandoned shopping cart reminders (depending on your communication preferences). The third parties and service providers use their technology to provide advertising about products and services tailored to your interests which may appear either on our Services or on other websites. 
 
 
   
  
 
    Specific information about how we use such technologies and how you can refuse certain cookies is set out in our Cookie Notice     
  
               
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 6. HOW LONG DO WE KEEP YOUR INFORMATION?
In Short: We keep your information for as long as necessary to   We will only keep your personal information for as long as it is necessary for the purposes set out in this Privacy Notice, unless a longer retention period is required or permitted by law (such as tax, accounting, or other legal requirements). 
 
    When we have no ongoing legitimate business need to process your personal information, we will either delete or 
 
 7. DO WE COLLECT INFORMATION FROM MINORS?
In Short: We do not knowingly collect data from or market to   We do not knowingly collect, solicit data from, or market to children under 18 years of age, nor do we knowingly sell such personal information. By using the Services, you represent that you are at least 18 or that you are the parent or guardian of such a minor and consent to such minor dependent’s use of the Services. If we learn that personal information from users less than 18 years of age has been collected, we will deactivate the account and take reasonable measures to promptly delete such data from our records. If you become aware of any data we may have collected from children under age 18, please contact us at   bstrempfl@t-online.de  
    
 
 
 
 
 8. WHAT ARE YOUR PRIVACY RIGHTS?
In Short:   In some regions (like 
 
    We will consider and act upon any request in accordance with applicable data protection laws. 
 
    If you are located in the EEA or UK and you believe we are unlawfully processing your personal information, you also have the right to complain to your       Member State data protection authority 
 
 
 
 
 
 
or  
 
 
    UK data protection authority 
 
 
 
   . 
 
 
 
    If you are located in Switzerland, you may contact the       Federal Data Protection and Information Commissioner 
 
 
 
 
 
. 
 
 
 
      Withdrawing your consent: 
 
 If we are relying on your consent to process your personal information, 
 
   However, please note that this will not affect the lawfulness of the processing before its withdrawal nor,    
 
  
           
 
      Cookies and similar technologies: 
 
 Most Web browsers are set to accept cookies by default. If you prefer, you can usually choose to set your browser to remove cookies and to reject cookies. If you choose to remove cookies or reject cookies, this could affect certain features or services of our Services.       
 
 
 
    
 
  
 
   If you have questions or comments about your privacy rights, you may email us at bstrempfl@t-online.de  
. 
 
    
 
  
 
 9. CONTROLS FOR DO-NOT-TRACK FEATURES
Most web browsers and some mobile operating systems and mobile applications include a Do-Not-Track (10. DO WE MAKE UPDATES TO THIS NOTICE?
In Short: Yes, we will update this notice as necessary to stay compliant with relevant laws.   We may update this Privacy Notice from time to time. The updated version will be indicated by an updated